Geert Degrande (fan2.be): Van 11 tot 14 april staat in Augusta het bekendste Masters tornooi op het programma. Daarin wil Tiger Woods opnieuw schitteren. Naar verluidt heeft hij zichzelf een enorm zwaar trainingsprogramma opgelegd met onder meer ook een seksverbod voor zichzelf. Ondertussen slaat hij ook zakelijk interessante nieuwe wegen in. Hij speelt voortaan niet langer in kledij van Nike dat hij gedurende bijna drie decennia voor veel geld heeft gepromoot, maar in zijn kledij van zijn eigen merk Sun Day Red.
Zweten in de fitness en geen seks
Kan de ondertussen 48-jarige Tiger Woods, één van de grootsten uit de geschiedenis van het golf, nog eens stunten? Dat is de vraag die elke golffan zich stelt aan de vooravond van de bekende Masters in Augusta, waarvan de winnaar het vermaarde groene jasje mag aantrekken. Als het aan Woods zelf ligt in ieder geval wel. Volgens de New York Post zou hij zich optimaal voorbereiden met vele uren fitness, training op het golfterrein zelf en een zelf opgelegd seksverbod. Voor iemand die naar verluidt het bed deelde met meer dan 120 vrouwen en zo zijn huwelijk met het Zweedse model Elin Nordegren opblies en ook een relatie had met de bloedmooie skister Lindsey Vonn, kan dat toch wel tellen. Woods won voor het laatst in Augusta in 2019 en bracht zo zijn aantal zeges in majors op 15, slechts drie minder dan het absolute record van golflegende Jack Nicklaus.
Na 27 jaar weg bij Nike
Tiger Woods lijkt er dus alles aan te doen om een moeilijke periode achter zich te laten. En hij is ondertussen ook in het nieuw verschenen. De afgelopen 27 jaar zou hij van kledingsponsor Nike zo?n 500 miljoen dollar hebben gekregen om het merk te promoten. Enkele weken geleden maakte hij echter bekend dat hij niet langer golfkledij van Nike aantrekt, maar wel van Sun Day Red. Van dat bedrijf heeft Woods 50% in handen. De andere helft is in handen van Taylor Made, het merk van clubs waar Woods al zowat zijn hele carrière mee speelt. Bij Nike daarentegen had Woods geen aandelen. Sun Day Red richt zich op ?performance wear? en luxe lifestyle mode en zal golfartikelen op de markt brengen zoals hoeden, polo's, handschoenen, shorts en broeken, maar ook hoodies, T-shirts en fleeces. Het hoofdlogo is een tekening die een tijger voorstelt. Woods heeft het merk de jongste weken al gedragen en tijdens de Masters zal het dus ook prominent in beeld komen, maar voor het grote publiek zal het pas van 1 mei beschikbaar zijn. Ondertussen is het natuurlijk uitkijken of de zelfdiscipline die Woods aan de dag heeft gelegd hem zal helpen om in Augusta gedoodverfde favorieten als Scottie Scheffler, Jon Rahm, Will Zalatoris en Cameron Smith een pad in de korf te zetten.